google27eaa3905ca3fee3.html

1-1256217176zbgk

Dnes veľa ľudí hľadá spôsob ako schudnúť. Je to najmä z estetických dôvodov. Ľudia chcú vyzerať dobre. Keď sa pre chudnutie rozhodnú nastáva pre nich prvá dilema. Akú metódu si vybrať. Cvičiť? Držať diétu? Ak držať diétu, akú diétu? Toto sú otázky, ktoré si ľudia kladú. Čo však chcú všetci, je naštartovať metabolizmus a urýchliť metabolizmu. Naštartovanie a urýchlenie metabolizmu je akousi zázračnou formulkou. Keď ju ľudia počujú, hneď zbystria pozornosť. Ale čo je to ten metabolizmus? A ako ten metabolizmus urýchliť?

Tajuplný metabolizmus

Metabolizmus je látková premena. Jedna látka sa mení na druhú. Pri metabolizme cukru a tuku sa cukor a tuk menia na energiu, ktorú telo potrebuje. Túto energiu telo využíva na:

  • tvorbu hormónov
  • detoxikáciu
  • srdcovú činnosť
  • myslenie
  • svalovú činnosť
  • koncentráciu a pozornosť
    – atď.

Celý metabolizmus cukrov a tukov prebieha v mitochondriách. Mitochondrie sú akési bunkové elektrárne, ktoré spaľujú cukry a tuky. Z energie uloženej v cukroch a tukoch vyrábajú istý typ biopaliva pre vaše bunky. Ak chcete mať dobrý metabolizmus, musíte mať zdravé a funkčné bunkové elektrárne – mitochondrie. Mitochondrie môžeme prirovnať k peciam, kde sa cukor a tuk spaľujú. Tento proces spaľovania nazývame energetický metabolizmus. Energia potravy sa mení – metabolizuje na iný typ energie, ktorú bunka dokáže využiť. Ak sa mitochondrie poškodia, tuky a cukry sa nemajú kde spaľovať. Cukor sa síce ešte dokáže premieňať na energiu mimo týchto pecí, ale len málo a neefektívne. Začína sa proces, ktorý môže viesť k priberaniu.

Baktéria, ktorá ovplyvňuje metabolizmus

Metabolizmus nie je žiadne perpetum mobile. Ako nič na svete. Ak má energetický metabolizmus dobre fungovať, musia byť k dispozícii zdravé a funkčné mitochondrie. Tu prebieha spaľovanie cukrov a tukov. Mitochondrie žijú takmer v každej bunke. Počet mitochondrií v bunkách sa líši od toho, koľko bunka potrebuje energie. Bunky, ktoré vo veľkom „makajú“ a majú veľkú spotrebu energie (nervové, srdcové, svalové, pečeňové, mozgové, obličkové bunky), žije v nich veľa mitochondrií. Napr. v nervovej bunke či bunke mozgu žije od 4000 do 6000 mitochondrií. Preto mozog vážiaci len 2% hmotnosti tela spotrebuje 20% všetkej energie vyrobenej v tele. V niektorých bunkách je ich len niekoľko stoviek ako napr. v kostných bunkách. Celkovo mitochondrie tvoria 10% hmotnosti tela!

Prečo sa metabolizmus spomaľuje?

Metabolizmus je extrémne dôležitý nielen preto, že určuje koľko budete mať telesného tuku, ale aj to, či budete vitálny, metabolizmus ovplyvňuje vznik mnohých chorôb, psychiku a aj vaše nálady. Výroba energie v mitochondriách ovplyvňuje v organizme takmer všetko. Väčšina ľudí si myslí, že metabolizmus úzko súvisí len so stravovaním. Je to pravda, no nie úplná. Všetko čo ovplyvňuje mitochondrie, ovplyvňuje aj rýchlosť metabolizmu. K poškodeniu mitochondrií dochádza:

  • Stravou bohatou na rýchle sacharidy. Potraviny ako napr. cukor, chlieb, pizza, cestoviny, zemiakové hranolčeky. Skratka jedlá s vysokou glykemickou záťažou. Sú to také jedlá, ktoré rýchlo dvíhajú hladinu cukru v krvi.
  • Nadmerným prísunom bielkovín. Človek ktorý nešportuje, potrebuje 0,8g bielkovín na 1kg hmotnosti. Ak je príjem bielkovín vysoký, čo sa môže udiať pri bielkovinovej diéte, telo sa preťaží dusíkom obsiahnutým v bielkovinách. To tiež môže poškodiť mitochondrie. Následkom je spomalenie metabolizmu.
  • Lieky. Aj lieky poškodzujú mitochondrie. Bohužiaľ všetky lieky poškodzujú mitochondrie a takto negatívne ovplyvňujú metabolizmus. Mnohí ľudia priberú počas užívania liekov.
  • Zápal. Zápal tiež poškodzuje mitochondrie a negatívne ovplyvňuje metabolizmus. U ľudí s nadváhou je problematické, že samotné tukové tkanivo je zdrojom zápalu. Tukové tkanivo u obéznych ľudí cez zápaly podporuje priberanie a spomaľuje proces chudnutia.
  • Stres. Psychický stres je zabijak mitochondrií. Mnohí vystresovaní ľudia rýchlo priberajú na váhe. Aj tí čo pri strese chudnú, by nemali mať pocit víťazstva. Aj im sa poškodzujú mitochondrie. Výsledkom síce nemusí byť obezita, ale napr. chronická únava či depresie, ktoré tiež úzko súvisia s poškodením mitochondrií.
  • Ťažké kovy, toxíny zo životného prostredia, elektromagnetický smog, vírusy, baktérie, voľné radikály , zničená črevná mikroflóra atď. Tieto všetky faktory poškodzujú mitochondrie a môžu spôsobiť priberanie na váhe.
  • Nedostatok živín. Živiny ako horčík, vitamíny skupiny B, karnitín, koenzým Q10 či polyfenoly sú potrebné pre správne fungovanie mitochondrií. Ak trpíte nedostatkom živín, mitochondrie dobre nefungujú, metabolizmus cukrov a tukov sa naruší.

Prečo nespaľujem tuky?

Prečo zle spaľujem tuky? Túto otázku si kladie nejeden z vás, ktorý chce schudnúť. Vysvetlenie nájdeme v poškodených mitochondriách. Ak sa mitochondrie poškodia, ako prvé sa naruší ich schopnosť spaľovať tuky. Poškodená mitochondria už nedokáže z tuku (v potrave, podkožnom tuku) vyrábať energiu pre bunku. Bunka tak ostáva odkázaná na jediný zdroj energie a tým zdrojom sú cukry. U ľudí, ktorí majú narušené mitochondrie sa neschopnosť spaľovať cukry prejavuje túžbou po sacharidoch – cukroch. Často sa dostaví chuť na niečo sladké. Nutkanie zjesť čosi sladké vždy človeka donúti prijať dostatok sacharidov. Niekto tejto chuti dokáže hodiny odolávať, ale nakoniec aj tak podľahne. Telo vie, že tuky nevie dobre spaľovať a tak mu neostáva nič iné, len prijímať dostatok sacharidov. Túžba po sladkom ale neprináša len pojedanie čistých sacharidov. Ľudia často siahajú po jedlách, ktoré obsahujú nielen veľa cukru ale aj veľa tuku. Čokoláda, koláčik, croissant či iné dobroty sú zdrojom nielen vysokého množstva cukrov, ale aj nezdravých tukov. Mitochondrie ale prijaté tuky nedokážu využiť. A tak sa tuky musia uložiť do zásoby na horšie časy. Začína vznikať obezita. Deň po dni, krôčik po krôčiku sa ukladá nadbytočná a nespotrebovaná energia do tukového tkaniva.

Prečo priberám aj zo vzduchu?

Ak sa bunkové elektrárne – mitochondrie poškodia ešte viac, nekončí to len zníženou schopnosťou spaľovať tuk. Naruší sa aj schopnosť vyrábať energiu z cukru. Naruší sa metabolizmus cukrov. K tomuto procesu prispieva aj vytvorené tukové tkanivo v oblasti brucha. Tukové tkanivo je nielen esteticky nepríťažlivé, ale zároveň produkuje veľa zápalových látok. Tukové tkanivo je zdrojom chronického zápalu v tele. Chronický zápal je jeden z najväčších vandalov poškodzujúcich bunkové elektrárne – mitochondrie. Keď dôjde k tomu, že sa bunkové elektrárne poškodia natoľko, že už nedokážu dobre spaľovať ani cukor, priberanie sa urýchli. Dochádza k poškodeniu metabolizmu resp. spomaleniu metabolizmu. Mitochondrie strácajú svoj výkon a vedie to k nasledovným problémom.

  • Ľudia čoraz viac priberajú aj keď málo jedia. Nejeden z nich vám povie, že priberá aj zo vzduchu. Je to logické keď nemá kde cukry a tuky spáliť, musí ich uložiť do tukových zásob.
  • Nastupuje únava. Poškodené bunkové elektrárne – mitochondrie už nedokážu vyrobiť dostatok energie na bežný život. Telo tak trpí nedostatkom energie. Prichádza energetická kríza. Následkom je únava a poruchy koncentrácie.
  • Nástup psychických problémov. Apatia, nezáujem, zúfalstvo, depresívne nálady, poruchy spánku, strata motivácie. Toto sú pocity, ktoré sprevádzajú ľudí, ktorých bunkové elektrárne nedokážu vyrobiť dostatok energie. Tieto pocity sprevádzajú veľmi často aj ľudí s nadváhou. Mnohí nedokážu schudnúť, lebo im chýba motivácia či nezáujem o seba samého.
  • Vznik fyzických problémov v podobe chorôb. Vysoký krvný tlak, diabetes, bolesti kĺbov či iné zdravotné problémy začnú nahlodávať telo a dušu. Každá jedna choroba je dôsledkom nedostatku energie. Ak bunky trpia nedostatkom energie, nemajú síl naprávať poškodenia, ktoré vznikajú počas každodennej činnosti.

Obézni ľudia sa ocitajú v začarovanom kruhu. Držia diétu, ktorá často nezaberá, ak zaberie, tak len nakrátko a po nejakom čase sa všetko ešte zhorší. Stráca sa nádej a beznádej zaplavuje dušu. Nastupuje únava, nespavosť, prepukajú rôzne ochorenia. Obézni, vyčerpaní a unavení ľudia začnú nenávidieť samých seba. Život sa mení na krížovú cestu. A celé to začína u drobnej baktérie – mitochondrie, ktorá žije v našich bunkách.

Ako naštartovať metabolizmus?

Naštartovať alebo zrýchliť metabolizmus neznamená nič iné, ako zregenerovať bunkové elektrárne – mitochondrie. Ak nebudete mať zdravé a funkčné bunkové elektrárne – mitochondrie, nemôžete urýchliť spaľovanie cukrov a tukov. Ak zregenerujete bunkové elektrárne, metabolizmus sa zmení. Bunky opäť budú vedieť spaľovať tuk a môže sa začať s chudnutím. Regeneráciou mitochondrií sa zlepší zásobovanie tela energiou, zlepší sa psychika, zápalové procesy sa utlmia a človek sa stane viac motivovaný dosiahnuť svoje ciele.

A ide to pritom tak ľahko. Stačí pritom len ležať. Vďaka modernej vede je dnes k dispozícii spôsob, ako naštartovať metabolizmus a regenerovať mitochondrie. Počas hodinových terapií sa cielene likvidujú choré a poškodené mitochondrie. Ako náhle odumrú, zdravé a funkčné mitochondrie ich pomaly začnú nahrádzať. Stráca sa chuť na sladké, stabilizuje sa psychika, začínajú ubúdať prvé kilá. Ak sa táto regenerácia mitochondrií a urýchlenia metabolizmu podporí zmenou stravy a úpravou životosprávy, výsledok je ohromujúci. Už sa nebudete musieť vyhovárať na gény. Už nemusíte prežívať nepríjemné pocity vo fitku, kde vás budú „očumovať“ mladí a vyšportovaní ľudia. Využite úžasný potenciál, ktorý vám bunkový tréning vysokohorským vzduchom ponúka. Pri terapii je zachovaná vysoká miera intimity, nikto sa na vás nedíva, ste len sami so sebou. Dosiahnite svoje sny pohodlne a s istým výsledkom. Rozhodnite sa zdravé a pohodlné zvýšenie metabolizmu. Rozhodnite sa pre terapiu vysokohorským vzduchom.

Andrej Medveď, http://abczdravia.sk/

Viac na mojej stránke: www.andrejmedved.sk + facebook


Súvisiace články:


foto: simple.wikipedia.org


(Prečítané 596 krát, 1 dnes)
 

Comments are closed.