Každý deň sa stretávam s ľuďmi, u ktorých sú bolesti pohybového aparátu každodenný spoločník. Bolesť z pohľadu čínskej medicíny znamená jednoducho stagnáciu energie v danom mieste. Ak sa nám túto stagnáciu podarí rozhýbať, energetický tok v meridiánoch sa obnoví, bolesť mizne a pacient odchádza okamžite bez bolesti.

Mal som prípady, kedy ľudia s niekoľko mesačnými bolesťami odchádzali po jednej terapii absolútne v poriadku a bolesť sa už nevrátila.  Takýchto prípadov, ale bohužiaľ nie je veľa a v pozadí je viacero príčin.

Ak sa jedná o akútnu, miernu alebo silnejšiu bolesť v danej oblasti – napríklad šije, ktorá netrvá dlho, ide skôr o poškodenie špeciálnych šľachovalových dráh, ktoré sú na povrchu v priebehu každého meridiánu. Tu sa jedná skôr o stavy plnosti a na uvoľnenie používam techniky na rozptýlenie energie a spriechodnenie meridiánov.

Ak  rozoberáme napr. šiju, častým prípadom býva ofúknutie vetrom a vniknutie patogénu pod povrch. Tu podľa stavu pulzu a iných príznakov ešte rozlišujeme, či sa jedná o veterný chlad alebo veternú horúčosť. Na základe diagnostiky sa potom použijú body a metódy, ktoré tento stav pomôžu vylepšiť. Často napríklad používam bankovanie, spojené so stimuláciou lokálnych a vzdialených akupunktúrnych bodov. Ak je potreba prehriať, používa sa ešte špeciálne upravená moxa (sušená palina), ktorá túto oblasť prehreje a chlad vypudí.

Ako náhle je bolesť chronická, skôr má tupý charakter (ale aj nemusí), jedná sa už o poškodenie hlbších štruktúr a tieto stavy sú veľmi často spojené s prázdnotou a oslabením danej oblasti alebo orgánu. V tom prípade používame metódy na uvoľnenie ale zároveň aj vyživenie. Veľakrát som bol svedkom veľmi nešťastných postupov,  kedy sa pacientovi po terapii uľavilo, ale o 3 mesiace bol späť z výrazným zhoršením. Tieto metódy podporujú len odstránenie a rozhýbanie blokády, ale na otázku následnej výživy a podpory, sa už nikto nepozerá. Takto liečený pacient je často odkázaný na operáciu, a to sa skutočné problémy veľmi často len začínajú. Odporučil by som nepodceniť takéto stavy a vyhľadať rozumného praktika.

Do oblasti šije sa nám projektuje zóna orgánu pečene. Stavy nerovnováhy tohto orgánu sa tu môžu prejaviť rôzne. Pečeňové syndrómy sú často spojené s plnosťou a stagnáciou. Preto sa netreba prekvapiť, ak budeme pri bolesti šije pôsobiť  aj na body v oblasti nôh a členkov. Tam totiž prebieha tento meridián a môže nám veľmi pomôcť. Orgány vo fáze dreva – pečeň a žlčník, sú spojené s princípom vetra. Vietor nám v tele spôsobuje migrujúce bolesti, častú nervozitu a podráždenosť. Ak teda často podliehame stresu, energia  pečene bude určite v nerovnováhe. Tento stav sa skôr či neskôr prejaví aj na zóne, kde sa reflektuje – teda na šiji.

Toto je len krátka ukážka toho, ako sa na tento stav pozerá čínska medicína. Oblasť je to ale veľmi rozsiahla a existuje veľa prepojení a výnimiek. V prípade záujmu sa ozvite, a dohodneme osobnú konzultáciu.

Prajem pekný deň


Súvisiace články:


Tip redakcie Eugenika:

Nikolaj Galicin – Zdravá záda bez bolesti – Jednoduchá a nenáročná cvičení pro správné posílení páteře

Aby nám chrbtica fungovala bezbolestne, dlho a správne, treba spevňovať svalstvo, ktoré ju podopiera, a zároveň ho aj vhodne uvoľňovať. Presne to vám umožňuje dosiahnuť cvičenie podľa tejto knihy.

Cvičenie sa začína vždy poležiačky. Nejde pritom ale iba o klasické ležanie na zemi: zaujímate tu špeciálnu polohu, pri ktorej dosahujete úplné uvoľnenie svalstva. Postupne sa zapájajú všetky kĺby a celá chrbtica. Súčasne, aj keď zaťažujeme jednotlivé svalové partie, telo ako celok odpočíva.

Cvičiť podľa tejto metódy sa dá aj pri zdravotných problémoch, pretože sa jedná o jemné, nenásilné a celkove veľmi prospešné špeciálne cviky.

Úryvok: Je potřeba dělat celý soubor cvičení, nebo si jen vybrat některá z nich? Celá parterní gymnastika je postavená tak, že cvičení postupují od jednoduchých k náročnějším. Ale v pozici na zádech se dosahuje maximální relaxace, uvolnění a odstranění bolestí. A proto povinnou částí cvičení by určitě měla být cvičení na zádech v pozici uvolnění. Tyto cviky byste měli vždy zapojit do každého cvičení parterní gymnastiky. I trénovaní sportovci by měli vždy zapojit do svého cvičení několik cviků v poloze na zádech.

Ostatní cvičení v poloze leh na břiše a ve vzporu klečmo jsou náročnější na provedení. Ty byste měli zapojovat do průběhu cvičení postupně podle toho, jak se bude zvyšovat vaše trénovanost a fyzická výdrž. Samozřejmě maximální efekt ze cvičení získáte při absolvování všech cviků. Ale také cvičení cviků pouze v poloze leh na zádech vám přinese citelný užitek pro zdravou páteř.
Cvičíte-li cviky s pocitem bolesti v krční, hrudní nebo pásové oblasti páteře, tak provádějte pouze cviky vleže na zádech v pozici uvolnění.

Pôvodná cena: 6.20 EUR, Naša cena: 5.58 EUR, Zľava: 10.00 %, Ušetríte: 0.62 EUR


(Prečítané 313 krát, 1 dnes)
Tagged with:
 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *