1-webNÁVRAT K POVODNÝM KOREŇOM

MAI RAM YOGA A MERIDIÁNOVÝ QIKUNG – 8 DŇOVÝ INTENZÍVNY TÁBOR V PRÍRODE

V krásnej prírodnej scenérii Bielych Karpát sa prvý septembrový týždeň uskutočnil tréningový tábor pod vedením   BHAGAWANA RAM-MAI RAM YOGA–Litva a ROBERTA URGELU – systém Talgar na Slovensku.

Počas svojich tréningových pobytov v Litve u profesora Lenského, zakladateľa systému sebarozvíjania človeka na báze mnohopolárnosti, som spoznal jeho charizmatického osobného žiaka. Bolo to v roku 2004.  Tohto roku nás už po štvrtý krát poctil svojou návštevou. Je to nositeľ odkazu starej  yógovej tradície Aghora – strážcov ohňa, MAI RAM YOGY, Bhagawan Ram z ášramu vo Vilnjuse. Prvý septembrový týždeň 2014 sa v Bielych Karpatoch uskutočnil seminár pod vedením tohto charizmatického učiteľa yogy z Litvy spoločne s výukou qikung systému Talgar pod mojim vedením.

Mai Ram Yoga a Qikung v systéme Talgar nie sú ďalším z mnohých  súčasných štýlov. Na súčasnej komerčnej scéne východných praktík znamenajú absolútne nový prístup. Tým je návrat k prapôvodným zdrojom – reálnej práci s rôznymi druhmi energie: vjány,  prány, udány, samány a apány. Tréningy sa uskutočňujú podľa prastarých princípov árijských véd a neskorších taoistických princípov.

Každé ráno sme začínali energetickou rozcvičkou. Energia Čchi sa objavuje keď sa pozornosť trénujúceho  obracia na pociťovanie potešenia z hmatových receptorov. Tieto pocity zosilnené okolitou prírodou sme postupne nechávali šíriť do celého tela, vnútorných orgánov, kostí, a mimo svoje fyzické telo. Takáto  vnútorná sebamasáž organizmu   nás prevádzala každé ráno z fázy nočného odpočinku do nového dňa.

Polohy tela, formy pohybu sa pri tom objavujú  akoby samo sebou. Trénujúci sa im nemusí učiť, objavuje ich  v sebe duchu starých tradícií. Sledujúc vnútorné pocity energia sama skrúti a zaslúžene stočí každého hľadajúceho do zodpovedajúcej pozície. Povzbudenie  energetiky organizmu prechádzalo do jeho zosilnenia. Zvýšenie rozkyvu  na stranu ha a tha, jangu  jinu je  schopné zotierať všetko čo už stvrdlo, stiahlo sa, nazhromaždilo v organizme. Dynamiku tréningov qikung sprevádzanú  pocitmi príjemnosti sme pri ranných tréningoch zintenzívňovali tak aby zostali zachované vnútorné kvality – energia QI v rovnováhe s vonkajšími pohybmi. To vytvára silné zdravie, práceschopnosť, pružné, prispôsobivé, ohybné telo a psychiku. Qikung sa uskutočnil na princípe  WU WEI – konania bez úsilia, bez vopred danej  pevnej cesty, bez vopred daných presných foriem, ktoré by som učil, bez  cvikov, bez napodobňovania mojich pohybov, bez pevných hraníc v pohybe. To umožnilo zostať tekutým, elastickým, mäkkým.

Ďalej nasledovali  starodávne prípravné cvičenia hatha yogy  sukšma vjajámy pod vedením Bhagavan Ram. Vychádzajú z účinkovania energie prány v spojení s pohybom v určitých častiach tela. Zachovávajú  pôvodnú techniku hatha yogy na rozdiel od  mechanického prístupu typického pre moderný západný prístup k yoge.

Nasledovali  tréningy pránayámy –  pociťovania potešenia z dýchacieho procesu. Na nádychoch sme rozvíjali funkcie jangové, ktoré sú v súčasnej civilizácii deficitné  a na zahĺbení sa do výdychov funkcie jinové. Popri aktívnych režimoch sa postupne  objavovali ďalšie dva pasívne režimy so zatajením dýchania po nádychu a po výdychu. Moderné školy hovoria o zadržaní dychu. Staré učenia to považujú za násilie na sebe samom. V našej praxi ide o utápanie sa v nádychu alebo výdychu. Tieto praktiky majú mimoriadny význam  pre človeka dneška. Zbavujú organizmus prekyslenia, vyrovnávajú zloženie krvi smerom k zásaditým procesom. Objednávajú procesy okysličenia a tvorby červených krviniek. A predovšetkým kompenzujú moderný život plný aktívneho stresu. Dopoludňajšiu prax yogy dopĺňala zostava tzv. Surja namaskara, alebo pozdrav Slnku, ktorú by mali v lekárňach predpisovať pacientom s problémom rozšírenia formy. Vyriešila by množstvo problémov súčasnosti so stratou práceschopnosti a psychického tonusu.

Po obedňajšej prestávke nasledoval tréning ásan. V praxi je zaužívaným postupom začať dynamickou zostavou a nakoniec skončiť statikou. Permanentne zotrvávať v dynamickom aktívnom  tréningu nie je prínosné. Tak, ako keď jeme, po nasýtení sa je treba prestať jesť. Keď sa prechádzame po horách a prídeme na vrchol hory,  tam zostávame stáť, kocháme sa krásou pohľadu z výšky hory. Podobne je to v praxi yogy. Zaoberáme sa najprv asánami, vykonávame telesné a energetické pohyby, ale nakoniec sa vedomie a telo  zastavia v stave rozjímania, lebo tak je to príjemné. Vo vnútri sa objaví naplnenosť, kedy už nie je potrebné sa hýbať, už sme všetko objavili, našli dovŕšili. Podľa indickej tradície ide o stav Zjednotenia sa Átman, kedy sa individuálna duša človeka stretáva s kozmickým duchom.

Medzi tréningami  každý mohol nájsť čas  chvíľu na vlastný voľný čas. Ktosi na prechádzku po okolitej príde, iný na pasívny oddych, alebo rozhovor pri káve.  Záver dňa tvorilo rozjímanie. Tieto večerné stretnutia boli zamerané na meditačné praktiky.

Hlavnými praktikami bolo vnímanie vibrácie zvukov tzv. mantry. Tie prenikajú do hĺbky organizmu a pôsobia na najjemnejšie  vnútorné vrstvy nášho tela. Sú aj nástrojom riadenia tela udalostí, toho čo nás v živote stretne, spaľovania našej karmy.

Našou úlohou s Bhagawan Ram bolo  na tréningoch byť  „osviežujúcim vetrom“, ktorý zbavuje  stromy nepotrebného „starého lístia“. Zbavením sa nepotrebných starých reflexov umu sa  môže objavovať vnútorná prirodzenosť človeka a zapnúť procesy omladzovania. Podľa slov našich priateľov sa počas týždňa spoločného stretnutia dokážu „nabiť“ tak že to vydrží niekoľko mesiacov. Je to ale iba naštartovanie  procesov, ktoré je potrebné pravidelne udržiavať. Nič nie je zadarmo, každý zo sveta dostáva iba svoje. Aj zdravie, pozitívne emócie a silného ducha si treba zaslúžiť pravidelnou prácou na sebe. Takouto šancou na vykročenie po tejto ceste  bol aj septembrový tábor v Bielych Karpatoch.

Robert Urgela


PIC_0382

1-web

8

Fotografia0971

PIC_0239


Súvisiace články:


Tip našej redakcie na knihu:

Monnica Hackl – Omlazovací cvičení čínských císařů – Súbor cvičení, ktorý vypracovali taoistickí mnísi. Slúži na predĺženie života a mladistvej pružnosti. Sú to veľmi jednoduché pohybové a dychové cviky, založené na 16 ľahkých pohyboch, ktoré si môžete osvojiť počas niekoľkých hodín a cvičiť ich kedykoľvek a kdekoľvek. Kniha obsahuje názorné ilustrácie. Pri každom cviku je vysvetlený jeho účinok.

Úryvok: Oživování srdce Příprava: Postavte se rovně s nohama u sebe tak, aby se kotníky zlehka dotýkaly. Ruce visí uvolněně podél těla, díváte se před sebe. Při myšlence na své mládí a svěžest se pro sebe tiše usmíváte. Cvik: Zdvihněte pomalu ruce a spojte dlaně před hrudí, přičemž prsty směřují vzhůru. Předloktí by měla tvořit vodorovnou linii; proto pozor, ruce nesmějí být příliš vysoko. Poklesněte zlehka v kolenou a posuňte v této poloze sepjaté ruce jemně, ale důrazně doleva tak daleko, až dosáhnete koncového bodu pohybu. Zároveň vysuňte boky a kolena opačným směrem, tedy doprava. Dívejte se stále před sebe. Totéž učiňte i na pravé straně. Cvičení proveďte na každé straně osmkrát. Účinek: Jak již naznačuje jméno tohoto cviku, je velmi stimulující pro celý systém srdce a krevního oběhu.

Pôvodná cena: 6.60 EUR, Naša cena: 5.28 EUR, Zľava: 20.00 %, Ušetríte: 1.32 EUR


 

(Prečítané 849 krát, 1 dnes)
 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *