google27eaa3905ca3fee3.html

Anka Repková, Eva Sakalová, Anna Repková, Martin Nikodým, Katka Brychtová

Prinášame vám rozhovor s Annou Repkovou autorkou cvičebnej metódy a knižky Pilakalajoga

Už sú to takmer dva roky od vtedy, čo v našom vydavateľstva Eugenika vyšlo prvé vydanie knižky Pilakalajoga. Táto knižka je vašou prvotinou. Spomínate si ešte na ten pocit, keď ste ju prvý krát držali v ruke?

Bol to úžasný pocit. Napísaním a vydaním tejto knižky sa mi splnil jeden z mojich snov, dať návod na cvičenie širšiemu okruhu ľudí a možnosť vyskúšať si pozitívne účinky cvičenia Pilakalajogy na sebe samom. Teší ma, že knižku Pilakalajoga odporúčajú a podľa nej aj precvičujú fyzioterapeuti a mnohí iní cvičitelia v ostatných mestách Slovenska. Som veľmi rada, že knižka priniesla svoje ovocie a vďaka nej ju cvičia aj ľudia, ktorí sa na moje cvičenia nedostanú.

Knižku vám vtedy uviedla do života herečka a joginka Eva Sakálová spolu s hercom a moderátorom Martinom Nikodýmom. Zdá sa, že s Evkou ste v prepojení aj naďalej.

Nebola to náhoda, že sa tejto úlohy zhostili práve oni. Podobné myšlienky sa priťahujú, aby sa navzájom obohatili, aby sa viac rozvinuli. Obaja sa joge a duchovnu aktívne venujú. Evka už niekoľko krát bola na mojich cvičeniach v Medickej záhrade a ja na jej. Výborne sa nám spolu cvičí. Teším sa, že ma tento krát pozvala cvičiť na festival Bratislava yoga days. Pilakalajogu budem cvičiť v nedeľu 4.10. v Zrkadlovej sieni od 15:00 do 15:45. Všetkých čitateľov týmto srdečne pozývam. Festival ponúka veľmi bohatý program.

Pilakalajoga spája prvky pilatesu, kalanetiky a jogy. Prečo ste sa rozhodli pre spojenie práve týchto troch cvičebných metód?

Moja vyše 30 ročná prax cvičiteľky postupne vo mne vytvárala potrebu cvičebnej metódy, ktorá by bola univerzálna a jednoduchá, ktorá by ozdravovala, posilňovala, formovala, naťahovala a uvoľňovala telo aj myseľ, a aby bola dostupná pre každého, kto chce urobiť niečo pre svoje zdravie, krásu a duševnú pohodu.

No a cvičebná metóda Pilakalajoga taká je. Pri pravidelnom 20 minútovom cvičení Pilakalajogy aspoň štyri krát v týždni, uvidíte ako super sa budete cítiť. Zlepší sa vám zdravie, vystrie sa chrbát, bruško sa vtiahne, spevnia a vytvarujú sa vám svaly, budete lepšie a hlbšie dýchať, zlepší sa vám kondícia, uvoľnia sa kĺby. Tí, ktorí cvičia Pilakalajogu na vlastnom tele zistili, ako im pri pravidelnom cvičení pomohla.

Jedna moja cvičenka povedala: “Po cvičení sa cítim o 5 kg ľahšia a o 5 cm vyššia”. Iná, ktorá po operácii ramenného kĺbu, rok a pol mala bolesti, nemohla ním hýbať, nepomohli ani rehabilitácie, potvrdila, že až pri pravidelnom cvičení Pilakalajogy jej bolesti zmizli a môže hýbať v ramennom kĺbe. Jeden pán sa ma opýtal: “Pani Anka, viete prečo chodím k vám cvičiť? Lebo po určitom čase som si všimol, že moja žena od kedy k vám začala chodiť, tak je plná energie, omladla, schudla a “ožila”. Vy ženy o seba dbáte, že pravidelne cvičíte, potom ste zdravé a dlhšie žijete. Aj ja to chcem skúsiť, chcem dlho žiť v plnej sile.” Iný muž mi povedal: “Nikdy som nevedel, že mám toľko svalov na tele, až na vašom cvičení Pilakalajogy si ich uvedomujem a prestal ma bolieť chrbát a kríže.”

Pilakalajogu cvičia aj ženy po operácii umelého bedrového kĺbu, ľudia, čo majú bolesti chrbta, problémy s chrbticou, s kĺbmi, bolesti hlavy, zlé dýchanie, vnútorný nepokoj.

Cvičením Pilakalajogy sa rozprúdi krv, lymfa, vyplavia sa endorfíny, prekysličia sa bunky, mozog a ostatné orgány, zlepší sa sústredenie a koncentrácia. Pilakalajogu cvičia ľudia na zlepšenie svojej kondície, ohybnosti, zníženie hmotnosti, spevnenie a vyformovanie postavy.

Anna_Repkova_Foto_Jaroslav_Pavliga1V slogane knižky sa hovorí, že cvičenie vedie k zdraviu, kráse a duševnej pohode. Musím povedať, že vy ste skvelým dôkazom toho, že je to pravda. Málokto by vám asi uhádol vek.

Nechválim sa, len konštatujem, že na sebe vnímam pozitívny výsledok ozdravného cvičenia Pilakalajogy. Cítim svoje telo pevné, pružné, ohybné, zdravé, odolné, aktívne. Rýchlo si dokážem nabiť “baterky”. Želám si, aby každý dokázal svoje zdravie a pozitívnu energiu v sebe udržať v čo najlepšej kondícii a sile, aby mohol rozdávať lásku, porozumenie, svoju jedinečnosť a svoje skúsenosti v prospech seba aj ostatných. Moje motto je: “Život je pohyb – bez pohybu nie je život.”

Som za pravidelné cvičenie. Ak pravidelne cvičíte alebo šporujete, zlepšujete a zvyšujete si svoju kondíciu. Postupne môžete zvyšovať záťaž, náročnosť, dĺžku, počet sérií. Veľa ľudí necvičí pravidelne, a potom jednorázovo si “dajú do tela”, úplne sa zničia, všetko ich bolí, nemôžu fungovať v pohode niekoľko dní, bolesť svalov im pripomína neadekvátne cvičenie.

Ja cvičím 4-5 krát v týždni počas sezóny Pilakalajogu, občas plávanie, bicyklovanie, korčuľovanie, lyžovanie, beh.

Vždy pripomínam, že každý má cvičiť tak, aby si cvičením neublížil, má počúvať svoje telo a výkony prispôsobiť svojmu zdraviu a svojej kondícii. Po cvičení sa máme cítiť príjemne a spokojne. Zo skúseností viem, že cvičenie v kolektíve pod vedením lektora je zábavnejšie, motivujúcejšie a účinnejšie.

Venujete sa Pilakalajoge ešte aj vo svojom voľnom čase alebo si pre zmenu zacvičíte niečo iné?

Vo svojom voľnom čase sa venujem aj iným druhom jogy, meditáciám, vnútornému tichu, prírode, turistike, záhradke, aeróbnym aktivitám: behu, korčuľovaniu, plávaniu, lyžovaniu…

Každému odporúčam zaradiť k svojmu cvičebnému plánu aj aeróbne pohybové aktivity, hlavne pri redukcii hmotnosti, na zlepšenie funkcií dýchacieho a srdcovo-cievneho systému a na zlepšenie výkonnosti.

Minulý rok sa knižka Pilakalajoga dočkala aj českého prekladu, čím sa dostala aj k našim západným susedom.

Veľmi sa teším, že nie len na Slovensku, ale aj v Čechách si môžu záujemci zacvičiť Pilakalajogu podľa textu a obrázkov z knižky. Verím, že im pravidelné cvičenie upevní zdravie, zlepší kondíciu a sebavedomie.

Joga zažíva v poslednom čase vo svete aj u nás na Slovensku veľký boom. Ako to vnímate?

V dnešnej dobe je naozaj veľa druhov jogy, teším sa tomu. Každý si môže nájsť tú svoju, alebo si len vyskúšať, porovnať, vrátiť sa alebo zotrvať. Dôležité je nájsť svoj stred, svoje ja a svoje miesto vo svete, prepojenosť všetkých so všetkým a udržať si rovnováhu so sebou samým aj so svojím okolím.

Anna_Repkova_Foto_Jaroslav_Pavliga2Ako ste sa dostali k joge vy?

Kedysi u nás literatúra o joge takmer neexistovala, všetko sa prefocovalo a privážalo zo zahraničia. Ako 15-ročná som začala cvičiť hathajogu, lebo som niekde čítala, aká je z nej krásna postava a telo je tak pružné, že sa vyhne mnohým úrazom a zraneniam. Teraz, keď sa nad tým zamyslím, je fajn, že som v puberte nebola celkom spokojná so svojou postavou a riešila som to jogou. Joga bola vtedy pre mňa niečo tajomné. Pravidelne som cvičila. Vždy, keď som prišla unavená zo školy, zacvičila som si svoju zostavu ásan a na záver relaxáciu. Cítila som sa odpočinutá a plná energie. Postupne som odkrývala jednotlivé tajomstvá jogy, jej filozofiu a jej účinky na zdravie, telo, dušu, myseľ a vzťahy u seba, v mojej rodine a postupne u ostatných ľudí. Môžem povedať, že joga a všetky jej druhy prispievajú k zdraviu, vonkajšej aj vnútornej kráse, k poznaniu seba aj ostatných, k jednote, k harmónii, k rovnováhe a má ešte nespočetne veľa pozitív, ktoré objaví každý, kto sa jej venuje. Vždy pripomínam: “Zlatú strednú cestu a všetko s mierou, aby sa nenarušila jednota a harmónia.”

Okrem toho, že vediete cvičenia Pilakalajogy v rôznych centrách, ste aj učiteľkou telesnej výchovy a nemčiny na Strednej zdravotníckej škole. Precvičujete Pilakalajogu aj tam? Ako na ňu reagujú študenti?

Snažím sa prispôsobiť cvičenie aj mladej generácii, aby našli význam cvičenia a pohybových aktivít na zlepšenie kvality života, či už hneď alebo v neskoršom veku. Mnohí chodia alebo chodili na moje kurzy a vyskúšali si účinky cvičenia na sebe a vracajú sa k Pilakalajoge.

A do centier vám chodia cvičenci akej vekovej kategórie?

Pilakalajogu mi chodia cvičiť ženy, muži aj mládež. Cvičenie je pre všetkých, vítaný je každý, kto má chuť urobiť niečo pozitívne pre svoje zdravie a pohodu. Každú hodinu prispôsobím danej skupine, aby mal každý dobrý pocit z cvičenia a odchádzal domov zdravší, krajší, spokojný a plný energie.

Na záver nám ešte prezraďte vaše plány do budúcna. Dočkáme sa ďalšej knižky?

Keďže knižka Pilakalajoga je žiadaná, prvé vydanie v slovenčine sa vypredalo, druhé vydanie v češtine je v predaji, mám v pláne priblížiť a umožniť ľuďom zacvičiť si Pilakalajogu cez DVD. A samozrejme chcem vydať aj relaxačné CD, nakoľko moji cvičenci na neho už dlho čakajú. Do vtedy veľa zdravia a “Do cvičenia” priatelia.

www.pilakalajoga.eu

Foto: Jaroslav Repta, Jaroslav Pavliga


Mgr. Anna Repková je autorkou cvičebnej metódy a knihy PILAKALAJOGA. Vyštudovala FTVŠ UK v Bratislave. 30 rokov pôsobí ako učiteľka telesnej výchovy a dlhoročná inštruktorka jogy, kalanetiky, pilatesu, bodyworku, aerobiku, zumby,aquaaerobiku a pilakalajogy. Aktívne sa venuje zdravému životnému štýlu, harmonizácii tela a mysle, odstraňovaniu telesných a duševných disbalancií prostredníctvom telesného cvičenia spojeného s hudbou, slovom a relaxáciou. Spojila svoju záľubu a prácu. Prostredníctvom pohybu pomáha nájsť cvičiacim cestu k pohybu, k sebe, k svojmu telu a k zdravému životnému štýlu s využitím svojich vlastných osobných skúseností v tejto oblasti.

Anna Repková je motivátorkou pre každého, kto sa chce udržať vo forme, zlepšiť si svoje zdravie, svoju kondíciu, motivovať sa k pravidelnému cvičeniu, zbaviť sa napätia, stresu a rôznych disharmónií, ktoré vznikajú jednostranným zaťažením organizmu, nesprávnym držaním tela, nesprávnym dýchaním, nesprávnym stravovaním, ochorením alebo nedostatkom pohybu.


Kniha vyšla aj českom jazyku:

Anna Repková – Pilakalajóga/CZ

Chcete mít zdravé, pevné a pěkné tělo? Je tu nová, jednoduchá metoda cvičení a relaxace, která v sobě spojuje prvky pilates, kalanetiky a jógy.

Příručka obsahuje 20minutový nenáročný program. Jestliže ho budete cvičit alespoň čtyřikrát do týdne (a budete se zdravě stravovat a přiměřeně pohybovat), přinese vám pozitivní změny: pěkně se vám zformuje postava, zlepšíte si držení těla a celkový vzhled, prohlubíte dýchání, zlepší se metabolismus, zdraví, vitalita, tělesná i duševní kondice. Dlouholetá praxe ukázala, že pilakalajóga vyhovuje všem věkovým skupinám, ženám i mužům a přináší pozitivní výsledky všem bez rozdílů.

Pôvodná cena: 6.90 EUR, Naša cena: 6.21 EUR, Zľava: 10.00 %, Ušetríte: 0.69 EUR


Pozývame na festival:

Bratislava Yoga Days-inzercia-A4-stojato.indd

Klikni pre viac info


Súvisiace články:


Anna_Repkova_Foto_Jaroslav_Pavliga3


(Prečítané 1 054 krát, 1 dnes)
 

Comments are closed.