google27eaa3905ca3fee3.html

Fyzická aktivita a oddych by mali byť v rovnováhe. K plnohodnotnému prežitiu života potrebujeme okrem práce a spánku aj relaxáciu. Jesenné mesiace sú na oddych ako stvorené!

Veľakrát stačí naozaj málo k tomu, aby sa človek cítil lepšie. Ak potrebujete „dobiť baterky“, žijete v permanentnom strese, nočný spánok vám na zotavenie nestačí alebo nemôžete v noci spať vôbec, je najvyšší čas naučiť sa pár minút denne relaxovať.

Niekedy stačí aj gauč v obývačke…

Hoci vo väčšine prípadov v našich článkoch preferujeme fyzickú aktivitu, niekedy nezaškodí využiť „vymoženosti“ v podobe gauča v obývacej izbe, najmä počas sychravých a tmavých jesenných dní. Občas každý z nás potrebuje ticho a pokoj, jednoducho pobudnúť chvíľu so sebou samým.

Pre vytvorenie dokonalej atmosféry:

  • Zatvorte na chvíľu za sebou dvere a poproste ostatných, aby vás nevyrušovali.
  • Zhasnite svetlo a zapáľte si sviečky.
  • Pustite si obľúbenú pomalú hudbu, môžete siahnuť aj po meditačných cédečkách.
  • Chvíle oddychu a relaxácie umocňujú esenciálne oleje – napríklad levanduľa alebo santalové drevo.
  • Sadnite si, uvoľnite všetky svaly tela, zatvorte oči a dýchajte pomaly. Snažte sa nemyslieť, sústreďte sa len na proces samotného dýchania, sledujte, ako sa jednotlivé svaly napínajú a uvoľňujú. Urobte tak niekoľkokrát za sebou. Týmto spôsobom sa oslobodíte od svojej mysle a víru nepokojných myšlienok. Existuje aj druhá možnosť – Predstavte si, že sa nachádzate na mieste svojich snov. Je jedno, či ide o romantický ostrov alebo lúku, ktorá je plná kvetov. Precíťte každý detail, nechajte sa unášať vlastnou predstavivosťou.
  • Po dúškoch pite čaje z valeriány, mučenky alebo levandule, ktoré zároveň podporujú kvalitný spánok.

Niekoľko minút strávených v tichu a osamote je balzamom pre telo aj dušu. Nie je jednoduché nájsť si pár minút pre seba, ale výsledok stojí za to.

Indoor aktivity sú tým pravým pre jesenné dni!

Dostávame sa ku zaručenej príležitosti, ako si oddýchnuť a načerpať nové sily. Hádate správne, šport je liekom takmer na všetky neduhy. Neexistuje lepší spôsob, ako uvoľniť preslávené a vytúžené hormóny šťastia. Pokojnejšie typy osobností ocenia Body & Mind aktivity, akčnejší sa vybúria pri Zumbe, Bokwe alebo Jumpingu.

Tip na záver

Relaxačné techniky nefungujú vtedy, ak organizmus trpí nedostatkom vitamínov skupiny B, horčíka, vápnika a draslíka, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie nervovej sústavy. Preto jedzte veľa ovocia (banány), zeleniny (špenát, paprika), celozrnných produktov, orechov a mandlí.


Prečítajte si:

Donna Thomson – Meditace pro zvýšení energie – Duchovné cvičenia, ktoré nájdete v tejto knihe, sú veľmi jednoduché a vymyslené tak, aby ste ich mohli robiť vtedy, kedy to považujete za vhodné. Väčšina z nich vám zaberie len pár minút a môžete ich robiť v podstate kdekoľvek. Meditácie, predstavy a obrazotvornosť, ktoré tvoria obsah tejto knihy, sú syntézou mnohých duchovných, meditačných a psychoterapeutických postupov a tradícií, zmiešaných so skúsenosťami autorky.

Pôvodná cena: 8.20 EUR, Naša cena: 6.56 EUR, Zľava: 20.00 %, Ušetríte: 1.64 EUR



(Prečítané 943 krát, 1 dnes)

One Response to Potrebujete si oddýchnuť? Jesenné večery sú pre relax ako stvorené

  1. Relax píše:

    Zažite relax pri Slovenskom Mŕtvom mori !