Čo chcem deti naučiť mojimi rozprávkami a čo sa už naučili

Každý má svoju povahu, štýl obliekania, správania
Čo chcem deti naučiť rozprávkami:
Všetko, čo si vytvorím vo svojom vnútornom svete myšlienok, pocitov, emócií, mi môže pomôcť alebo ublížiť. Vytváram si strach, hnev, radosť. Ja som zodpovedný za myšlienky, ktoré si vytváram. Sú moje a niekedy sa nemusia zhodovať so skutočnosťou. Keď ma niečo alebo niekto nahnevá, to ja som si vytvoril zlostné myšlienky. Ale rozhovorom môžem zistiť, že som druhému aj ja ublížil a neviem o tom. Možno nemá dobrý deň, možno ho niečo trápi a preto sa zachoval, ako sa zachoval. Bez rozhovoru nezistím dôvod na situáciu, na ktorú som si ja vytvoril zlostné myšlienky. Možno je mojím zrkadlom, cez ktoré mám vidieť seba a preto odpustiť aj jeho správanie a uprednostniť naše kamarátstvo a hľadať dohody.
Aj ustráchané myšlienky si vytváram ja. Možno chcem byť perfektný, možno očakávam neúspechy. Ako však zistím, že som silný, že dokážem veľa vecí, keď si ich nevyskúšam? Neúspechy nie sú zlé. Sú to len pokusy na našej ceste. Aj keď všetky nevyjdú, jeden môže vyjsť. Možno život skúša moju odhodlanosť a trpezlivosť. Nemusím byť vždy perfektný, som človek a z chýb sa učím. Mám sa rád aj s chybami, mám na ne právo.
Ak mi niekto povie, alebo urobí niečo nepríjemné, možno ma život cez neho skúša, aký som silný. Keď mi niekto povie, že som hlúpy alebo škaredý, nie je to pravda. To, čo ma baví, čo rád robím, ako sa správam k ostatným, určuje moju vnútornú múdrosť. Nie som škaredý. Všetci sme zaujímaví tým, že sme rozmanití. Každý má svoju povahu, štýl obliekania, správania, každý niečo rád robí. Tým sme jedineční. Svet je tým viac bohatší, o čo viac jedinečných ľudí má.
Čo naučili moje rozprávky deti. Toto mi povedali pri spoločnom rozhovore:
- Mám si veriť.
- Mám sa vedieť dohodnúť.
- Mám možnosť posmeškom veriť alebo neveriť.
- Keď sa hnevám, najprv sa snažím vnútri upokojiť. Viac som hrdý na seba vtedy, keď sa nepobijem.
- Keď chceme dvaja jednu vec, môžeme sa striedať. Kamarátstvo je prednejšie.
- Nie vždy keď ustúpim, som slabý.
- Mám byť sám sebou a priznať, aj keď sa bojím alebo hnevám.
—
Napísala som knihu pre deti – Som kráľom svojho sveta – Škriatkovia pomáhajú deťom. Prvotiny, ktoré som tu na blogu zverejnila, som zdokonalila a utvorila celú zbierku rozprávok, ktoré na seba nadväzujú.
Súvisiace články:
Ako pestovať sebadôveru u dieťaťa
Všetky články od autorky TU
Tip na knihu:
Ann Delnoy,Paul Liekens – Léčivé příběhy pro děti – Kniha popisuje jednoduchú pôsobivú metódu, ako sa zbaviť nejrôznejších chronických ťažkostí. Jedná sa o vnútorné prekonanie problému s pomocou rozprávania rozprávok. Tieto rozprávky však musia byť špeciálne vymyslené pre danú situáciu. Predstavuje sa tu viacero konkrétnych prípadov, ako aj pravidlá, aby si rodičia mohli sami vytvoriť príbeh pre svoje deti.
Pôvodná cena: 6.24 EUR, Naša cena: 1.20 EUR, Zľava: 80.77 %, Ušetríte: 5.04 EUR
Nájdete nás aj na facebooku:
Zaujímavá informácia pre čitateľov:
„Affinity proces“ je dôležitý nástroj, ktorý sa používa v práci Paula Ferriniho, aby ľuďom pomohol vyjadrovať sa zodpovedným a súcitným spôsobom. Ak by ste mali záujem vyskúšať si tento proces nezáväzne a zadarmo (buď osobne, alebo aj telefonicky), kontakt:
Libor Modrovský, liboreg@gmail.comPrihlásiť/Odhlásiť sa
O autorovi:
Som učiteľka a veľká zástankyňa motivačnej literatúry, pretože mi pomohla von z ťažšieho obdobia. Prišla som na to, ako je dôležité mať sa rád, ako je dôležité prijímať ľudí takých, akí sú, pretože to dobro je v každom v nás a myslím, že človek, ktorý sa má rád, neubližuje iným. Z jeho sebaúcty vyplýva aj úcta k iným.Kategórie