google27eaa3905ca3fee3.html

Nechcela by som písať o každej hodine, ktorá sa nám vydarí, ale posledná bola veľmi zaujímavá..Rozprávkovou formou sme s deťmi hľadali svoje talenty, schopnosti…Deti si vytvárali mapu pokladu. Spoločne sme pomenúvali pocity, ktoré cítime pri činnosti, ktorá nás baví, ktorá nám ľahko ide, pri ktorej cítime nadšenie, zastavenie času, pri ktorej  sme sami sebou. Potom sme si pomenovali pocity, ktoré nám môžu brániť v rozvíjaní svojich talentov a schopností…lenivosť, strach, nedôvera v seba…Deti boli úžasne tvorivé…Dobré pocity vpisovali do krásnych a dobrých rozprávkových postavičiek,ktoré boli pri ceste k pokladu. Alebo vytvorili vlastné dopravné značky k pokladu.  Tie nepríjemné pocity väčšinou vpisovali do žralokov, ako sa na poriadnu mapu pokladu patrí 🙂 alebo do pomalých slimákov, ktoré prechádzajú po ceste a tak nám prekážajú na ceste k svojmu pokladu. Keď už deti dokreslili truhličku na konci cesty, vedeli, čo do nej vpíšu…v čom sú dobré, čo ich baví, čo im ide ľahko. Či už šlo o tanec, kreslenie, matematiku, či prácu s denníkom,šport,  každé niečo našlo, každé bolo úspešné. Na konci hodiny sa zasa ku mne pritúlili, boli  rozcitlivené a to mi dokazuje, že keď ideme bližšie k sebe, nachádzame lásku, ktorá je podstatou každej ľudskej bytosti….

Tip vydavateľstva Eugenika:

Losey Meg Blackburn – Děti současnosti – Nová generácia, ktorá prišla na náš svet s mimoriadnymi darmi. Sú to deti krištáľové, hviezdne, pozemskí anjeli a tranzitívne deti. Každá skupina vykazuje určité úžasné nadanie a je svojimi vlastnosťami unikátne. Autorkiným zámerom je prebádať fenomén detí súčasnosti: ako tieto deti poznáme, prehľad ich typických vlastností, ich príbehy a výpovede, ako s nimi jednať, ako ich vychovávať. Ponúkajú nám totiž možnosť pozitívne zmeniť svet.

 


(Prečítané 847 krát, 1 dnes)
 

3 Responses to Mapa pokladu

  1. Proste Laco píše:

    Jééj, keby sme takéto pekné hodiny mávali aj na gymnáziu, možno by som z tadiaľ ani neodišiel, ale asi áno – veď škola ako taká, svojim celkovým smerovaním vedie iba k myšlienke – učme sa nepotrebné, aby sme mohli mať ľahký život.
    Kde sa ešte dá spolupracovať s deťmi mimo školský sektor?

  2. Podrobnejšie :) píše:

    Krásna téma, bola by som vďačná aj za dlší článok a podrobnejší „návod“ :)) Zahrala by som sa doma so svojimi deťmi. Teším sa na ďalšie články a inšpirácie 🙂

  3. Darina Vranová píše:

    Ďakujem, budem sa snažiť podrobnejšie:)