google27eaa3905ca3fee3.html

winter-scene-at-solstice

Kultúra, duchovno i náboženstvo nikdy neboli len úzko národnou otázkou. Sú to pojmy nadnárodné, ale majú vždy aj národné súvislosti. Prirodzene bola slovenská kultúra súčasťou slovanskej a tá bola odrodou indoeurópskej, až kým nedošlo ku násilnej „kultúrnej revolúcii“, teda násilnému zavedeniu cirkevného režimu.  A preto si treba uzrejmiť, že potlačenie, či udupanie národnej kultúry, v zmysle dedičnej, dávnej, prirodzenej, či prírodnej kultúry, toto ak sa stane, tak je to zločin. Takýto násilný zločin sa stal.

Keď niekomu zakážeme rodnú reč, keď ho bijú učitelia trstenicami, ako sa bežne dialo na Slovensku v 19. storočí, ak napríklad Indiánom, teda pôvodným Američanom berú násilím deti do internátnych škôl a po vetách v rodnom jazyku im za trest dávajú jesť mydlo, aby sa očistili od „špinavej“ reči, ak španielskym cigánom v 19. storočí za cigánštinu vyrezávali jazyk, ak nám médiá a školy vnucujú cudzí jazyk,  tak to je národnostný útlak.  Druhá vec je duchovný útlak. Niekedy ide duchovný útlak  spolu s národnostným a hospodárskym, to je prípad spomenutých Indiánov, keďže im naraz všetky útlaky zabezpečili invázni cudzinci. Inokedy ide duchovný útlak  akoby čiastočne nezávisle od národného útlaku. To je vtedy, keď duchovný útlak – totalitu – nevedú cudzinci, ale príslušníci domáceho národa, ktorí z nejakých dôvodov sa k tomuto uchýlia. Kým napríklad dnes rozpredávajú národné bohatstvo a predávajú národnú kultúru a krajinu vazali spravidla z dôvodu moci a majetku, musíme uznať , že v 9. storočí, za „Veľkej moravy“, okrem moci a majetku šlo aj o púhe prežitie národa.

Druhá ríša, takzvaná karolínska, zvaná tiež „Svätá ríša národa nemeckého“, ktorá nebola ani svätá a ani nemecká (bola viacnárodná) viedla už predkrižiacke výpravy voči takzvaným „pohanským“ národom. Napríklad Slovanov medzi Labe a Odrou, čo je územie dnešného východného Nemecka, nemeckí katolíci vyvražďovali, znásilňovali a asimilovali. Teda nie asi  milovali, ale nemilovali, vraždili  a ponemčovali, čo je dodnes utajený slovanský holokaust, o ktorom nebol natočený ani jeden film. Pred týmto „kresťanstvom“ (samozrejme, kresťanstvo to nebolo, ale sa to tak volalo) sa vladykovia Veľkej Moravy Rastislav a Svantopolk (Svätopluk) chceli ochrániť prijatím „kresťanstva“, či už byzantského, alebo katolíckeho. Národ síce prežil, ale zrazený na kolená a uvrhnutý do otrockého nevoľníctva.

Dnes máme po veľmi dlhej dobe možnosť a príležitosť vrátiť sa z polohy duchovného znásilnenia a duchovného nevoľníctva do polohy slobodnej duchovnej svojprávnosti.  Prvoradým predpokladom je vedomé prebudenie, duchovná obroda v podobe obrody duchovna predkov, a to tak, aby tomu dnešní ľudia rozumeli. Ak by aj nebola snaha so strany verejných činiteľov napomôcť tejto obrode, bolo by načase prestať klamať deti v školách, prestať klamať deti a dospelých v médiách a prestať vyučovať bludy o tom, ako sme boli „vyvoleným  náboženstvom“ vyvedený z temnoty na svetlo a bez neho by sme ani nepísali, ani to, ani ono… Naša pôvodná kultúra obživne, ale našou hlavnou úlohou je osvetliť veci , ktoré sa diali, neklamať, ale hovoriť popravde. Zaujímavé je, že tí, čo chcú odmýtizovať slovenské dejiny, spravidla nevolajú po odmýtizovaní starého zákona. Keď odmýtizovať, tak všetko a keď vidíme , že mýty sú, tak prečo máme zabiť len my svoje? Mýtus je jeden zo spôsobov poukázania na pravdu a jedným z týchto spôsobov je sústava našich pôvodných sviatkov. Jedným z nich sú sviatky Zimného Slnovratu.

Na poslednej oslave Zimného Slnovratu bol jeden hosť, ktorý povedal – u nás komunisti zobrali ľuďom zem, bránili im v práci, robili nám, katolíkom zle štyridsať rokov. Odpovedal som mu – áno, cítim s vami, viem o tom. A to isté a ešte aj omnoho horšie robila cirkev nám nie štyridsať, ale tisíc rokov.

A ak boli kresťania spolu s pohanmi a dokonca aj s praslovanmi v Ríme prenasledovaní a hádzaní levom do arény, tak je nám to ľúto, ale potom po tisícpäťsto rokov to už bolo aj inak. Vieme, ako.

Áno, je čas Slnovratu, čas Vianoc. Nebojujme, zmierme sa. Ale za žiadnu cenu sa nevzdajme pravdy!

Žiarislav, Viac tu: ved.sk


Súvisiace články:


Tip redakcie Eugenika:

Peter Weleslaw Kuzmišín – Bohovia starých Slovanov318-bohovia-starych-slovanov_1442578040_medium

Jedinečné dielo! Slovami autora:Svarog, Perún, Veles – kto by nepoznal tieto staré slovanské božstvá? To som si myslel pôvodne i ja predtým, než som začal pracovať na tejto knihe. Prišiel som však na to, že väčšina z nás vie o božstvách našich predkov veľmi málo. Poznáme rôzne staroveké  mýty: grécke, rímske… poznáme množstvo božstiev indických či tibetských, ba aj o Ódinovi alebo Thórovi toho vieme viac, ako o našich pôvodných slovanských božstvách. A tak som sa podujal na napísanie tejto knihy, ktorá nemá byť vedeckou publikáciou, ale skôr takou slovanskou Odyseou. Nájdete tu staré, takmer zabudnuté legendy, ako aj opisy bohov a démonov slovanského panteónu. Dozviete sa, ako asi naši predkovia svojich bohov vzývali, ako sa k nim modlili aj čo im obetovali.Pri písaní som čerpal informácie z rôznych zdrojov. Nielen zo slovenských či českých, ale aj z poľských, a v neposlednom rade ruských a ukrajinských.“

Pôvodná cena: 13.20 EUR, Naša cena: 11.88 EUR, Zľava: 10.00 %, Ušetríte: 1.32 EUR


(Prečítané 707 krát, 1 dnes)
 

One Response to Sú Vianoce pôvodným slovenským sviatkom? Je načase vidieť pravdu

  1. „chceli ochrániť prijatím „kresťanstva“, či už byzantského, alebo katolíckeho. Národ síce prežil, ale zrazený na kolená a uvrhnutý do otrockého nevoľníctva.“
    je to boj nie len za duchovnú stránku, ale aj za materiálnu – Miro, ak Ti ešte lietajú cudzokrajné vrtuľníky ktoré nepatria slovenskej tajnej službe ani NATO nad pozemkom, pri tvojej zručnosti a šikovnosti by si mal vyrobiť nejaký prak-katapult so semtexom za účelom obrany tvojho vzdušného priestoru nad pozemkom
    ako hore tak dole, sám si mi povedal, že skutočné duchovno bolo spraviť plot z trnky aby ti kozy nezožrali záhradu, tak si myslím, že to je rovnaký princíp, veľa zdaru 😉