google27eaa3905ca3fee3.html

X8DZ6f1gPDu1SbCXuH7uoDl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9

Telo ako nástroj: vývoj a zvyk

Prostredníctvom procesu učenia vzniká pohybový potenciál človeka. Každý nový pohyb sa nakoniec stáva zvykom. Počas tohto vývoja sa stretávame s pravidlami, zákazmi či spoločenskými normami, ktoré určujú a obmedzujú vnímanie tela v dospelosti.

Vedomý pohyb

Prvý krok k tomu, aby sme mohli zmeniť pohybové zvyky tela, je uvedomiť si naše telo a ako ho používame v každodennom živote. Až potom máme možnosť si osvojiť nové, zdraviu prospešné pohybové zvyky. Telo si môžeme uvedomiť len tak, že ho začneme prostredníctvom tela vnímať. Pre mňa je to isté ako keď sa dvaja dorozumievajú jednou rečou.

Vlnový pohyb

Autor Vlnového pohybu Nikolaj Kudrjašov hovorí : „Uvedom si svoje telo a zákony ktoré ho menia a spoznáš celý svet“.Podstatou vlnových techník je uvedomiť si samého seba, svoje telo, akoby vojsť do seba. Všetko vo svete sa pohybuje na základe zákonov vlny. Vlastnosti vlny sú unikátne. Telesná vlna, to je následnosť svalových reakcií jednotlivých svalov a skupín svalov,  je nezlučiteľná s blokmi, stuhnutiami, tvrdosťou v tele. Ak dosiahneme uvoľnenie tela, dosiahneme uvoľnenie mysle.

Začíname s vlnovými technikami: vlna v každodennom živote

V nasledovných riadkoch sa dozviete návod na veľmi jednoduchú no účinnú techniku, ktorá je prvým krokom k osvojeniu si návyku vnímania vlastného tela: vedomé prebúdzanie sa . Celý proces prebieha  so zavretými očami.

Krok I: aj po prebudení si nechajte zavreté oči, vnímajte zvuky, pachy, urobte si scan svojho tela, aké pocity máte v tele, čo vás kde pichá, aké miesta máte uvoľnené po spánku, ako sa cítite. Vnímajte sa.

Krok II: Veľmi pomaly šúchajte prsty po plachte (alebo po povrchu na ktorom ležíte), aby sa dostali do tvaru päste. Sú to doslova mikro-pohyby, predstavte si akoby ste sami seba sledovali v spomalenom filme a v pästičke stláčali jemnučký chumáč vaty. Aby ste ho úplne nestlačili pod tlakom ruky, tak ho akoby len hladkáte. Inými slovami, v prstoch rúk nesmie byť žiaden tlak. Posledná pomôcka ako robiť túto techniku je predstaviť si, že vaše končeky prstov sa mojkajú s plachtou, preciťujte každý vzruch, ktorý vám prichádza do mozgu z končekov prstov.

Krok III: teraz sa sústreďujte na prsty na nohách. Predstavujte si, že sa otvárajú ako lupienky rozkvitajúceho kvetu. Opäť, veľmi jemne, bez akejkoľvek námahy či tlaku. Ak sa pohnú čo len milimeter aj to je fajn. Keď máte pocit, že vaše prsty sú akoby zlepené alebo drevené, tak si hlavne predstavujte ako sa roztvárajú. Pomaly ich môžete skúsiť ohýbať, žiaden tlak či námaha. Koľko povolia, toľko pôjde.

Krok IV:  spojte pohyby prstov rúk a nôh, pomaly, jemne, a bez tlaku. Užívajte si spojenie s vlastným telom, nechajte aj jeho tešiť sa J Pre väčšinu z nás sú to úplne nové pocity.

Čo dosiahneme vedomým prebúdzaním sa?

Keď sa ráno zobudíme, máme opäť možnosť prežiť ďalší deň. Počas spánku naša myseľ lieta v ríši snov a telo oddychuje. Je to pre nás ozdravný proces, ktorý by nám mal poskytnúť nové sily do ďalšieho dňa. Koľkí z vás vyskočia hneď z postele ako sa zobudia, alebo aj pri rannom cvičení „preťahovania svalov“  myslíte na robotu, deti, či iné starosti čo vás počas dňa čakajú?  Toto znamená byť mimo seba. Myslíte si, že takto naladení máte možnosť prežiť deň v pokoji, bez stresu?

Vďaka týmto technikám som sa oveľa jednoduchšie naučila zvládať stres, počúvať svoje telo keď mi ukazuje, že niečo nie je v poriadku. Počúvať ho ešte predtým, než sa objaví urgentný zdravotný problém, pretože tie väčšinou nevznikajú len tak zo dňa na deň. Je to rok a pol čo sa venujem vlnovému a vedomému pohybu, a uvedomila som si, že telo je môj najlepší každodenný radca. Ako náhle idem „proti sebe“, stačí že pocítim kŕč v nohe, už viem, že idem zlým smerom.

Znie to jednoducho, máte pocit, že to každý hneď dokáže, no opak je pravdou. Začať vykonávať vedomé cvičenia znamená byť v prítomnom okamihu svojho tela.  Skúšala som meditovať, dostať sa do stavu bytia tu a teraz rôznymi inými technikami, no vždy som bola len väzňom svojich myšlienok, ktoré lietali hore dole a nikdy som ich nevedela skrotiť. Chce to veľa tréningu, no môžem povedať, že väčšinu času ovládam ja svoje myšlienky cez svoje telo, miesto toho aby oni vládli mne.

Autor článku: Andrea Bajnoková


Viac sa dočítate v knihe:

Nikolaj Kudrjašov – Léčivé cvičení Hyperborejců – Kniha vychádza z poznatkov o starovekej telovýchove Hyperborejcov, ktorí kedysi žili na Severnom póle. Autor použil staré vedomosti ako základ vlastného systému tzv. celistvého vlnového pohybu. Jednoduchý systém cvikov vám umožní pozdvihnúť sa na novú úroveň fungovania. Vibrácie a pohybové vlny vám pomôžu dať si do poriadku telo a pokračovať až po zrod nového človeka v sebe.

Pôvodná cena: 8.20 EUR, Naša cena: 7.38 EUR,

Zľava: 10.00 %, Ušetríte: 0.82 EUR


Súvisiace články:


 

(Prečítané 1 576 krát, 1 dnes)
 

Comments are closed.