google27eaa3905ca3fee3.html

Čím menej ho používame, tým horšie funguje. Mozgové bunky na nečinnosť reagujú znížením výkonnosti. Výsledkom je zabúdanie bežných, no pre život potrebných „vecí“. Čo s tým?

Jedným z mnohých problémov ľudstva je pohodlnosť. Lenivosť sa prejavuje po fyzickej i psychickej stránke. V našom živote absentuje nielen pohyb, ale vyhýbame sa aj činnostiam, ktoré udržujú náš mozog v kondícii.

Mentálna aktivita sa stáva pre človeka dnešnej doby nepodstatnou. Dôsledkom absencie mentálnych tréningov sú zabudnuté telefónne čísla, PIN kódy, dátumy narodenia a mailové adresy. Sme nervózni, lebo nevieme, kde sme uložili dôležité veci a do supermarketov chodíme zásadne so zoznamom. Mobilné telefóny nám pripomínajú dôležité stretnutia a udalosti. Funkcie nášho mozgu nahrádzajú výdobytky modernej techniky, ktoré nám majú výrazne uľahčiť život. Lenže ak mozog „nepoužívame“, prestáva fungovať. Otázka znie, čo s tým?

Čo všetko ovplyvňuje kondíciu ľudského mozgu?

Podobne ako fyzickú stránku človeka ovplyvňuje výživa, športová aktivita a dedičnosť, podobne je to i s mozgom. Činnosť šedej mozgovej kôry je ovplyvnená viacerými faktormi.

Dobre fungujúci mozog potrebuje dostatočné množstvo výživných látok, ktoré človek získava z potravín. Nenahraditeľnú úlohu zohrávajú vitamíny B, E, C, minerály, stopové prvky a nenasýtené mastné kyseliny. Cenné antioxidanty, ktoré mozog chránia, nájdete v rozmanitom ovocí a zelenine. Navyše existuje viacero výživových doplnkov, ktoré dokážu spomaliť „starnutie“ mozgu. Medzi najznámejšie patrí Ginko biloba a Gotu Cola.

Predpokladom zdravej mysle je aj sociálny kontakt, resp. sociálna komunikácia a mentálne cvičenia. Duševný fitnes je pre mozog veľmi dôležitý a vedecko-technický pokrok v mnohých smeroch mozgu neprospieva. Je vedecky dokázané, že ak bunky nie sú v činnosti, postupne sa ich výkonnosť znižuje.

Pýtate sa, ako udržať mozog v naozaj dobrej kondícii? Vyberte si niektoré z nasledovných odporúčaní:

  • Namiesto sledovania televízie čítajte a vzdelávajte sa.
  • Nájdite si čas na riešenie logických hádaniek a krížoviek.
  • Vo voľných chvíľach si zahrajte šach, pexeso alebo iné vedomostné hry, ktoré cibria mozog.
  • Športujte, pretože fyzický tréning prospieva nielen telu, ale aj mozgu. Fyzická aktivita lepšie okysličuje mozog, znižuje riziko vzniku rozličných porúch a chráni nervové bunky
  • Učte sa cudzie jazyky, maľujte, kreslite alebo hrajte na hudobnom nástroji.
  • Smejte sa, pretože smiech lieči.
  • Naučte sa zvládať stres, ktorý na človeka číha z každej strany.

V neposlednom rade zodpovedá za funkciu mozgu celkový životný štýl, ktorý človek preferuje. Je nesmierne dôležité rozdeliť čas medzi prácu, odpočinok a relaxáciu. Nezanedbateľnú úlohu zohráva pozitívne myslenie a pozitívny prístup k životu.

Potrebujete rýchlo aktivizovať mozog? Vyskúšajte 3 jednoduché izometrické cvičenia, ktoré zintenzívnia činnosť mozgu

1. V sede alebo stoji spojte dlane rúk tak, aby sa dotýkali. V pravidelných intervaloch tlačte ruky proti sebe. Nezabúdajte, že ruky sú približne v úrovni hrudníka.

2. Druhý cvik sa vykonáva v sede za pomoci stoličky. Vystrite sa, uchopte spodok stoličky a vyvíjajte tlak, ako keby ste chceli stoličku ťahať smerom hore. Opakujte aspoň 5-krát.

3. Posledný cvik spočíva v položení dlaní na stôl a vytváraní silného tlaku naň. Pravidelne dýchajte a cvik zopakujte niekoľkokrát.

*

Zdroj: http://zdravie.cvicte.sk/zdravie-1/ako-stimulovat-mozog-aby-sme-zostali-vitalni

*

*

Odporúčame túto skvelú knihu:

Prentice Mulford – O mysli – Kniha ponúka myšlienky a úvahy o tom, ako se dá dostať na najvyššiu úroveň vedomia. Obsahuje jednoduché, no pritom veľmi účinné rady a návody, s pomocou ktorých môžeme dosiahnuť všetko, čo si len dokážeme predstaviť. Autor sa zároveň snaží o komplexný návod na zdravý život plný sily a úspechu, a preto sa vyjadruje aj k takým témam, ako práca a zamestnanie, finančná nezávislosť, medziľudské vzťahy, stravovanie, odpočinok a zábava či spánok.

Pôvodná cena: 11.20 EUR | Naša cena: 10.08 EUR Ušetríte: 1.12 EUR | Zľava: 10%

*

(Prečítané 1 108 krát, 1 dnes)
 

Comments are closed.