google27eaa3905ca3fee3.html

Nemôžete spať? Prehadzujete sa každú noc zo strany na stranu a znudene počítate ovečky? Skôr ako siahnete po tabletkách na spanie, skúste zistiť príčinu porúch spánku.

Faktory, ktoré spôsobujú nespavosť, môžeme rozdeliť do troch základných kategórií na psychologické, fyziologické a ďalšie faktory spôsobujúce nespavosť. K tomu, aby ste odhalili príčinu nespavosti, potrebujete sa podrobnejšie zoznámiť so všetkými tromi aspektmi porúch spánku.

Psychologické faktory sú častou príčinou nespavosti

V jednej knihe som sa dočítala zaujímavú myšlienku. Je dôležité, aby sme nažívali so svojou mysľou v priateľstve. Je skutočne pravda, že psychika dokáže ovplyvniť náš život mnohými spôsobmi. Ak nepociťujete psychickú pohodu, môže byť príčinou nespavosti práve rozbúrená myseľ. Čo všetko patrí do kategórie psychologických faktorov?

  • Úzkostné myšlienky, smutná nálada, obavy, napätie a celková skleslosť, ktorémôžu prerásť do depresie. Ak dlhodobejšie trpíte úzkostnými stavmi, riešte to! Nespavosť je len jedným z dôsledkov, ktoré znižujú kvalitu života ľudí trpiacich úzkostnou poruchou alebo depresiou.
  • Stresové životné situácie – strata blízkej osoby, nezamestnanosť, rodinné problémy a pod.

Fyziologické príčiny porúch spánku

Medzi fyziologické príčiny nespavosti zaraďujeme rozličné ochorenia – alergie, astma, onkologické ochorenia, chronické choroby a pod. Príčina porúch spánku je ukrytá v ľudskom tele, ktoré sužuje choroba alebo zdravotné ťažkosti.

U žien môže byť nespavosť spôsobená hormonálnymi výkyvmi, ktoré sa prejavujú v tehotenstve, klimaktériu alebo pri menštruácii. Medzi fyziologické príčiny nespavosti patrí aj nedostatočná produkcia melatonínu, ktorá klesá s pribúdajúcim vekom.

Ďalšie príčiny nespavosti

  • Niektoré druhy liekov (antidepresíva, lieky proti bolesti a pod.)
  • Káva, nápoje a výživové doplnky s obsahom kofeínu a ďalších stimulačných látok
  • Požitie alkoholu a fajčenie pred plánovaným spánkom
  • Nepravidelný spánkový režim spôsobený prácou na zmeny alebo rýchlym životným tempom
  • Nevhodné podmienky v miestnosti na spanie – veľa hluku, teplo, svetlo a elektrické spotrebiče v miestnosti. Zo spálne odstráňte mobilné telefóny, počítače, televízor, prehrávače atď.
  • Na človeka trpiaceho nespavosťou zle pôsobia nástenné hodiny, pretože zvyšujú nervozitu!
  • Vykonávanie namáhavých športových aktivít pred spánkom
  • Sledovanie stresujúcich alebo strašidelných filmov, hranie adrenalínových hier a pod.
  • Nedostatočný pobyt na slnku počas dňa a spánok v prostredí s umelým osvetlením. Nezabúdajte, že tma je dôležitá pre tvorbu melatonínu.

Kedy je nespavosť problémom?

Ak trpíte nespavosťou, ktorá trvá maximálne sedem dní, ide o prechodnú nespavosť. Smútok, úzkosť alebo stres sa môžu podieľať na krátkodobej nespavosti, ktorá je charakteristická intervalom jeden až tri týždne. Vážnym problémom je chronická nespavosť, ktorá trvá viac ako 21 dní.

Viac: http://www.cvicte.sk/


Komplexné vysvetlenie aj riešenie problémov:

Jelena Svitko – Stres, nespavost a deprese – Známa ukrajinská liečiteľka sa v tejto svojej knihe venuje nervovej sústave človeka, jeho vnútornej sile a podstate. Pojednáva o štruktúre nervovej sústavy, o tom, ako funguje, o príčinách jej porúch, ich liečení a prevencii. Všetko podáva natoľko zrozumiteľne a jednoducho, aby každý človek, ktorý si túto knihu prečíta, mohol pomôcť sebe aj iným.

Pôvodná cena: 5.60 EUR Naša cena: 4.48 EUR Zľava: 20.00 % Ušetríte: 1.12 EUR


(Prečítané 1 516 krát, 1 dnes)

3 Responses to Najväčší nepriatelia zdravého spánku!

  1. Petr píše:

    Dobrý deň, ďakujem za pekný článok. Ja musím souhlasir, mne asi najväčší problém robila psychická záťaž, ktorá ma neuveriteľne limitovala v mojej aktivite, produktivite a samozrejme tiež čo sa spánku týka.
    Je to dva roky, čo mi diagnostikoval psychiater ťažkú ​​insomniu – spal som tak hodinu denne – inak som zaspával napríklad na niekoľko minút, treba podotknúť, že kvalita takého spánku bola úplne minimálne.
    Pomohlo mi dôsledné dodržiavanie spánkovej hygieny. Veľa anglické zdroje, pretože na slovenských a českých stránkach toho príliš nenájdete.
    Dobré stránky sú napríklad http://nespavost.net alebo http://www.dobry-spanek.cz/ a alebo blog e-shopu matracov – napříkald tu: http://www.kralovske-spani.cz/matrace/

    Dúfam, že všetkým, čo nespavosťou trpia, sa čoskoro uľaví. Je to podceňovaný, ale naozaj veľmi vážny zdravotný neduh.
    Petr Janeček

  2. FitnessBook píše:

    Doby den.
    Chtěl bych Vam predstavit jeden projekt

    Fitnessbook je aplikace určená nejen pro sportovce, ale pro všechny, kteří se rádi hýbou a zajímají se o svoje tělo. Umožňuje evidovat všechny činnosti a zároveň je analyzovat a hodnotit. Stejně tak nabízí i ukládání příjmu potravin a nápojů. Svými výsledky se můžete chlubit mezi přáteli.
    Vice na http://www.fitnessbook.cz

  3. Spáč píše:

    Ďakujem za dobrý článok 🙂