google27eaa3905ca3fee3.html

Ľudské telo je stvorené na to, aby sa pohybovalo. Naše telo sa nijak nezmenilo od doby kamennej, kedy naši predkovia behali po lese, aby si ulovili večeru. Nezmenilo sa naše telo, ale zmenil sa náš spôsob života. Táto zmena so sebou priniesla veľa negatív, niekedy označovaných ako civilizačné choroby – choroby z nedostatku pohybu a z nadbytku jedla.

Pohyb a šport pomáhajú ľuďom našej doby nachádzať stratenú rovnováhu medzi príjmom a výdajom energie, prinášajú uvoľnenie a uspokojenie. Patria teda do života súčasného človeka bez ohľadu na to, čí má alebo nemá diabetes.

Ľudia s diabetom by mali venovať väčšiu pozornosť intenzite vykonávaných aktivít. Ich hodnota srdcovej frekvencie by nemala presiahnuť hodnotu 180 mínus vek v rokoch. Preferovať by mali súvislé formy aktivity (beh, chôdza, jazda na bicykli). Pri silových cvičeniach by sa mali vyhýbať veľmi intenzívnym formám tréningu (kruhový tréning). Medzi sériami s váhou, s ktorou dokážu urobiť 10-12 opakovaní, si treba dopriať minimálne tri minúty odpočinku.

Dôvody, prečo by aj ľudia s diabetom mali byť športovcami:

Glukóza v krvi

Prebytočná glukóza v krvi sa pri silovom tréningu použije na zásobenie svalových vlákien energiou. Čím väčšie množstvo svalovej hmoty máte, tým väčšia je spotreba glukózy v priebehu dňa. Rovnaký efekt sa dá dosiahnuť aj aeróbnym tréningom.

Doplnky výživy

Niektoré doplnky výživy pre športovcov pomáhajú zvýšiť účinnosť inzulínu a tiež odbúrať prebytočnú glukózu. Priaznivé výsledky športovca závisia od využitia živín a optimálnej hladiny inzulínu, preto sa mnohé výživové doplnky zameriavajú na optimalizáciu metabolizmu inzulínu.

Stravovanie

Stravovanie, ktoré športovci dodržiavajú je ideálne aj na udržanie optimálnej hladiny krvného cukru. Základom tejto stravy sú sacharidy s vysokým obsahom vlákniny. Ich zdrojom je celozrnný chlieb, celozrnné pečivo a tmavá ryža. Ideálne je ich kombinovať s potravinami bohatými na bielkoviny ako kuracie mäso, vajíčka, tvaroh a ryby.

Odpočinok

Veľmi dôležité je dopriať si dostatok odpočinku, pretože aj zdravý človek, ktorý spáva iba minimum hodín týždenne, je schopný sa dostať počas tohto krátkeho obdobia do stavu pripomínajúceho prvé štádium cukrovky, pretože nedostatok spánku drasticky znižuje hladinu inzulínu.

Hlavné zásady pre ľudí s diabetom

Ľudia s diabetom by si mali pred každým tréningom zmerať hladinu cukru v krvi, nemali by zabúdať na dostatok tekutín, mali by cvičiť iba v dobre vetranej a klimatizovanej miestnosti, vždy by mali mať po ruke niečo na zahryznutie (stačí niečo jednoduché ako cukríky, tyčinka alebo glukózové tablety) a po každom cvičení by si mali dopriať vyvážené jedlo zložené z komplexných sacharidov a kvalitných bielkovín.

V prípade ak máte cukrovku, viete aké je ťažké dodržať správnu životosprávu. Najdôležitejšie je však vnútorné presvedčenie, že aj napriek tejto ťažkej chorobe je možné prežiť plnohodnotný život, pričom vo vašej snahe vám môže pomôcť práve vhodná fyzická aktivita.

*

Viac na: www.cvicte.sk

*

Akcia v eshope Eugenika.sk:

Zdravá výživa na základe osvedčených princípov – podľa piatich elementov! – Prehľadný farebný plagát (30 x 60 cm) s abecedným zoznamom potravín, kde sa uvádza, k akému prvku potravina patrí a aký má tepelný účinok. Elementy drevo, oheň, zem, kov, voda. V každom z nich deľba na horúce, teplé, neutrálne, osviežujúce a studené. Druhy potravín: mäso/ryby, mliečne výrobky, korenie, nápoje, obilie, strukoviny, ovocie, zelenina, bylinky/korenie, oleje, orechy/semená, sladidlá.

Pôvodná cena: 0.70 EUR, Naša cena: 0.63 EUR, Zľava: 10.00 %, Ušetríte: 0.07 EUR

Odporúčané knihy:

Barbara Temelie – Výživa podle pěti elementů  (s tým istým priloženým plagátom) – Praktické rady a odporúčania, na základe ktorých môžete prostredníctvom stravy dosiahnuť fyzickú aj psychickú rovnováhu, čo znamená mimo iné aj prevenciu proti chorobám, prípadne doplnok liečebného procesu. Autorka opisuje prejavy nerovnováhy energií jin a jang. Chce upozorniť na určité princípy a zákonitosti, ktoré majú svoje opodstatnenie. Mnohí z nás už vedia, že celý vesmír, a teda aj náš vlastný organizmus, funguje na princípe vzájomnej rovnováhy dvoch energií – jin a jang. Strava a spôsob jej úpravy výrazne vplýva na rovnováhu týchto energií v našom tele. Vaša celodenná vitalita a nálada bude závisieť od toho, čo si dáte na raňajky, alebo čím si zaťažíte organizmus počas dňa. Aj keď sa asi nedá prejsť na tento výživový systém naraz, určite každého pri čítaní napadnú aspoň drobné zmeny, ktoré by sa mohli objaviť vo vašom jedálnom lístku. A malé zmeny sú vždy základom veľkých zmien. Táto kniha vám k nim určite dopomôže. Po jej prečítaní v sebe pocítite novú silu a chuť cielene sa postarať o svoje zdravie.

Pôvodná cena: 7.60 EUR, Naša cena: 6.46 EUR, Zľava: 15.00 %, Ušetríte: 1.14 EUR

 +

Barbara Temelie, Beatrice Trebuth – Kuchařka podle pěti elementů (s tým istým priloženým plagátom) – Skvelá príručka pre všetkých, ktorí sa zaujímajú o zdravú výživu, ako aj o čínsku medicínu. V prvom rade tu nájdete množstvo receptov (vrátane pikantných ranných pokrmov a slávnej čínskej ryžovej kaše congee). Na konci každého receptu sa uvádza liečivé pôsobenie daného jedla a odporúčania v súlade s princípmi tradičnej čínskej medicíny a dietetiky, a to na základe dlhoročných skúseností z poradenskej praxe s osobami chorými aj zdravými.

Pôvodná cena: 11.55 EUR, Naša cena: 9.24 EUR, Zľava: 20.00 %, Ušetríte: 2.31 EUR

*

Súvisiace články:

Cukor v nadmernom množstve sa správa ako toxín 

Nevadí vám vlastná obezita? Pozrite, čo na ňu vraví vaše srdce 

Cukrovka ako dar 

Pravda a bludy o cukrovke 

*

(Prečítané 766 krát, 1 dnes)

Comments are closed.