google27eaa3905ca3fee3.html

Našla som dnes na internete „tetu sťažovateľku“, písala aká bola sklamaná zájazdom z cestovky, ako bolo všetko nanič, delegátka, ľudia, šofér v autobuse aj obsluha, ešte šťastie, že sa pilot nechodí osobne predstavovať, asi by si to tiež zlízol. Niekto múdry jej pohotovo odpísal, že každý má takú dovolenku, akú si pripraví. Cestovka mu iba poskytuje cestu a ubytovanie. A tak mi prišlo na um pár otrepaných, ale stále nedostatočne využívaných rád, ako si získať obľubu a nepokaziť si dovolenku.

Prejavujte záujem

Ak čakáte, že sa vám všetci budú klaňať, alebo vás zdraviť prví sklamete sa, ale ak každého s úsmevom pozdravíte, ak sa podelíte o krásny zážitok hoci so západom slnka. Keď budete pozorným poslucháčom a na druhých budete mať iba také vysoké nároky ako na seba, všetko hladko prebehne. Nezabudnite, že si pritiahnete iba takú dušu, akí ste vy. Zákon , ktorý hovorí, že dve rovnaké energie sa priťahujú sa nedá obísť. Jednoducho je to tak. Keď sa vám zdá všetko nanič, skúste porozmýšľať o sebe.

Starostlivo vyberajte slová, ale aj tón hlasu

Vyhýbajte sa necitlivému hodnoteniu iných ľudí. Nikto nie je rád, keď naňho útočia alebo podrobujú kritike, najmä ak sa to deje vo väčšej spoločnosti a špeciálne na dovolenke. Ak už musíte niekomu niečo vytknúť, urobte to čo najcitlivejšie – podľa možnosti medzi štyrmi očami a predtým sa spýtajte sami seba, prečo vám niečo na ňom prekáža, prečo máte nenapraviteľnú túžbu ho meniť, upozorňovať. Ak budete k sebe úprimní, zväčša zistíte, že je to práve vaša vlastnosť, s ktorou márne bojujete. V tom prípade je lepšie nikoho nepoúčať, ale s nadhľadom a humorom povedať niečo pozitívne. Atmosféra okolo vás sa takto pekne prečistí.

Akceptujte názory iných

Vyhýbajte sa zvratom ako: ,To nie je pravda!“ ,,Nemáš pravdu!“ Vzbudzujú okamžitý odpor poslucháča alebo dokonca až agresiu. Ak chcete niekomu povedať že sa mýli, snažte sa o štipku diplomacie. Môžete začať napríklad takto:,, Máš naozaj zaujímavé názory, ale podľa mňa…“ Keď nie ste diplomat stačí povedať: podľa mňa je to takto, ale ja ťa nepresviedčam, každý máme právo na svoj pohľad.

Nebojte sa slabosti

Nebojte sa priznať k chybám. Ľudia vôbec netúžia po ideálnych, či dokonalých ľuďoch okolo seba. Zväčša sa s nimi nedá vydržať, lebo si to o sebe iba myslia, ale v skutočnosti majú iba veľké ego. Vedomosti a kompetentnosť síce vzbudzujú našu úctu, ale práve naše slabosti a náš humor a láskavosť nás robia prístupnejšími. Milšími a prijateľnejšími pre naše okolie

Zachovávajte tajomstvá

Nezabúdajte, že ľudí nič neodstraší viac ako odhalenie, že sme prezradili ich tajomstvá, ktoré nám zverili v dôvere, že si ich necháme pre seba. Ak potrebujete niečo prezradiť, spýtajte sa, či môžete.

Neprinášajte zlé správy

Ak nemusíte, neponáhľajte sa s odovzdávaním zlých správ. Obyčajne nemáme radi hlásateľov, ktorí nás informujú o zvýšení cien alebo daní, o tom, že sa zmení počasie, Američania poslali do sveta nový vírus, a veštica povedala, že hotel zhorí a lietadlo havaruje…. To prenechajte médiám, tie z toho žijú a človek si môže vybrať, či im venuje pozornosť, ale vás vypnúť nemôžu. Sympatiami zväčša obdarúvame tých ľudí, ktorí nám prinášajú priaznivé správy. A tých naozaj v tejto dobe na verejnosti nie je dosť.

Vyhýbajte sa hádkam

Neveďte s nikým dlhodobé a zaťaté spory. S každým spolubesedníkom sa snažte nájsť spoločné body. Nechcite mať vždy posledné slovo, najmä vtedy, ak v diskusií beztak vediete. Dovoľte spolubesedníkovi zachovať si tvár. Ak na vás niekto kričí, skúste ovládnuť svoj hnev a nedvíhajte hlas. Ak sa hlučne správajú dvaja ľudia, je ťažké dospieť k porozumeniu. Ak vás neobslúžia priam ukážkovo, prejavte trocha ľudskosti, aj čašník môže mať zlý deň, alebo sa slečna na recepcii práve rozišla s priateľom. Možno práve váš úsmev a milý hlas jej vráti na chvíľu náladu.

Natália Krížová


(Prečítané 407 krát, 1 dnes)
 

Comments are closed.